måndag 25 april 2011

Coco Quadron: Rebekah Raff


Jag måste erkänna att jag aldrig riktigt gett danska Quadron ett fullskaligt ärligt försök. På min höjd har jag kollat igenom några videos på youtube för att tycka att det faktiskt är riktigt bra, men inget som var min påse för stunden. Eller så var jag helt enkelt fullproppad med för mycket bra musik just då. Det händer faktiskt ibland och nu i retrospekt så måste det varit något åt det hållet då jag nu exakt kommer på att deras "Come You Can Go" från Circulations & Jay Scarletts "presents New Worlds" samling gick på högvarv för några år sedan. Anyways, nedan ser ni Coco Maja Hastrup från Quadron framföra en av deras låtar i närmast acapella om det inte vore för min hemliga kärlek, Rebekah Raff. Det är faktiskt först nu för första gången som jag ser hur hon ser ut efter många år. Tidigare har jag bara hört hennes skickligthet på harpan med Build An Ark, Shafiq Husayn, Nick Rosen, Flying Lotus, med flera med flera och bara flyttit bort i hennes plockande av strängar. I bästa Trevor Nelson anda säger jag: Rebekah, Coco... I salute you!

LINK: Coco of Quadron & Rebekah Raff - Pressure (live)


Quadron - Pressure (Live) from Plug Research on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar