söndag 28 augusti 2011

ASAP Rocky: Purple Swag


Det känns som sjukt länge sen jag blev så hooked på en straight up hiphop låt som efter att ha hört ASAP Rocky's "Purple Swag", eller snarare sett videon och därefter laddat ner "Deep Purple" mixtapen. Den har gått nästan konstant här hemma och i lurarna sedan i måndags. ASAP Rocky som reppar sin hemstad NYC (Harlem) gör ändå årets tyngsta southern låt. Å andra sidan återstår det att se då den officiella debuten kommer senare i månaden.

LINK: ASAP Rocky - Deep Purple (mixtape)



Han verkar vara med något click där alla kallar sig för ASAP i förnamn och som jag nyss läste står för Accumulate Status And Power. De andra ASAP människorna har jag lika lite kolla på men checka Rocky's video till "Get High" (som förövrigt inte innehåller ett enda rökmoln trots vad låten handlar om. Dom som regiserade den tänkte kanske prova med något nytt som ovändpsykologi... eller nåt) där ASAP Ferg gästar och så har vi ASAP Nast med "Fuck Swag" också.

Det verkar som fler är med och vill köra med Rocky just nu då det poppat upp några låtar där han mest kör refräng vilket är synd då han faktiskt gör låtarna medans dom han gästar mest känns som gäster. Anyways, den superhype jag fick av att höra "Purple Swag" räckte dock inte helt för att lyfta upp de andra rätt mediokra låtarna från "Deep Purple" mixtapen. Men. Den senaste släppte låten och videon "Peso" lovar gott inför kommande albumet som verkar gå under namnet "LiveLoveASAP". Ifall det är hela crewet eller Rocky själv som levererar då återstår att se.

LINK: ASAP Rocky - Peso (mp3)



I vilket fall som helst så är det sjukt nice med lite gammal hederlig "fucka ur, jag skiter i allt, men behåller ändå mitt cool"-raps på slöa kodein beats. Big up till Steady Mobbin gänget för the heads up om denna!


"This is for my niggas gettin high on the regular, this is for my bitches gettin high on the regular..." - ASAP Rocky (från "Purple Swag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar