fredag 9 september 2011

Thibaut De Longville: Air Force One


KRS-1 rockade dom. Rakim rockade dom. Till och med Beastie Boys rockade dom. Jag snackar om Nike's Air Force 1 i alla dess färger och utstyrslar. Jag måste erkänna att jag alltid varit mer av en Adidas Stan Smith person, but still... you gotta love it. Jag kom nyss hem från SNS visning av Thibaut De Longville's timmeslånga dokumentär "Air Force One (The Movie)" som handlar om just Nike's klassiska Air Force 1 sko. Det skulle varit well nice att gå på efterfesten där DJ Clark Kent går loss på 1210:orna just i denna skrivande stund men allting har sin tid och plats och nu är det inte min tid för party & bullshit. Anyways, iom att jag inte hittar någon trailer till dokumentären som var riktigt intressant och ännu bättre gjord så får ni checka en kortare version som finns på tillgänglig på youtube med en bråkdel av materialet som figurerar i filmen dvs tills att den finns att köpa eller se på nätet. Either way, support it. Check it:





"Before hip hop came along there was not anything but basketball"- Grandmaster Caz (från "Air Force One: The Movie")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar