onsdag 3 juni 2009

Chapee & Chess: Ecstra Cheese


Blåkullas finest Chapee & Chess är tillbaka på scenen. About time ifall du frågar mig. Ändå sedan jag hörde deras "Life" med Christian Falk och DJ Sleepy på produktion har jag velat höra mer. Många refererar till "Sleepwalkin" från "Sidewalk Headliners" samllingen eller deras samröre med Blacknuss när deras namn kommer på tal. Personligen tänkar jag på Hundreadz, som var en grupp mc's mestadels bosatta i Hagalund där de två var en drivande faktor. Med tanke på hur dom lät så kunde man se Hundreadz som ett svenskt svar på Boot Camp Clik. Beatminerz beats och Black Moon rhymes. Well nice dvs. Runt milleniumskiftet bodde jag flera år i Hagalund och kom någonstans under tiden över ett antal låtar med Hundreadz. Tråkigt nog har jag blivit av med alla förutom en som jag än i idag tycker håller måttet för hur svensk kvalitativ hiphop kan låta. Check it.

LINK: Chapee - NME

För en tid sedan gjorde dom det känt att dom är på gång med nytt material tillsammans med sitt Ecstra Cheese crew och ifrån det lilla vi får höra i nedanstående video så låter det mäkta lovande. Blue Hill stand up!

3 kommentarer:

  1. Grymt mannen, skönt när man ser folk som känner igen det riktiga.

    Finns det möjligtvis någon chans att få höra Chapee - NME? Länken har gått ut.

    Peace!

    SvaraRadera
  2. Ska försöka komma ihåg att uppdatera linken i veckan. Ites

    /rnb

    SvaraRadera
  3. har sökt efter låten hagasection är det ngn som har den eller vet vart man kan hitta den?

    SvaraRadera