fredag 5 juni 2009

Teebs: In The Mix


För en tid sedan laddade jag ner en mix gjord av den unga och väldigt talangfulla beatskaparen Teebs från det LA-baserade kulturkollektivet Dublab's hemsida. Den har legat och varit döutrymme på hårddisken tills idag då jag satte på den som bakgrundsmusik till frukosten. Teebs ljudbild är väldigt svävande och med tanke på att det är rätt få av hans egna låtar med på mixen så har han ändå lyckats behålla sin vibe mixen igenom. Nu är jag i och för sig sjuk i kroppen och stundtals relativt seg i huvudet från hostmedicin men jag tror mig ändå kunna vara rätt säker på att jag tycker samma sak imorgon dvs att denna mix är pure vibes.

LINK: Teebs - Sum N.Elodies Mix (090319)

01. Frosty!
02. Daedelus - A Sneaking Suspicion - Of Snowdonia - Plug Research
03. Dorian Concept - Mesh Beam Splitter - When Planets Explode - Kindred Spirits
04. Altitude Sickness - Frigid Flohh - UN
05. Animal Collective - Daily Routine - Merriweather Post Pavilion - Domino
06. Savath + Savalas - ????
07. Cornelius (Prefuse Remix) - Gum - Self Titled EP
08. Dimlite - Locked - This is Embrassing - Sonar Kollektiv
09. Dorian Concept - Avril 14th - When Planets Explode - Kindred
10. Mono/poly - The Beatles - UN
11. T. Raumschmiere (Dabrye Remix) - Monstertruckdriver - ???
12. Jackhigh - Shyft - UN
13. Dimlite - ??? - Runbox Weathers - Sonar Kollektiv
14. Lukid - Ice Nine - Foma - Werk
15. Teebs - UN
16. Fripp & Eno - Evensong
17. lukid - Layabout - Stussy Record
18. Bullion - Are You The One - ?????
19. Teebs - WLTA - ??? -
20. Kona Triangle - Light Beams - UN
21. Dimlite - Kalimba Deathswamp Kurt Feelix - UN
22. Suzanne Kraft - (Told in SPring 2008) - UN
23. Matthewdavid - Quicksteal - UN
24. Onra, Pursuit Grooves Dorian Concept Fatima - Redbull !! UN
25. Nosaj Thing - Coat Of Arms - UN - Alphapup
26. Mono/poly - Analysis - UN
27. Samiyam - Trick Platform - HyperDub EP
28. Pudge - Leaving my Baby Alone Again - UN
29. Onra - SHhhhhhh - All City 7 inch
30. Vara - My Hollow Drum - UN
31. Bearded Baby - Ms. Isobel - UN - My Hollow Drum
32. Dakim/Ras- G - ??? UN
33. Durlin Lurt - Peace - Him Jenson
34. The Exposures - ???? - Lost Recordings 2000- 2004
35. Ras G - Clair Better - UN
36. Elan - Outside - UN
37. ???? Hudson Mohawke remix - No Blood - ???? - Ninja Tune
38. Dorian Concept - Nearly As Simple - UN
39. MY HOLLOW DRUM

Jag har en till mix med Teebs som jag postar längre fram. I övrigt så har Teebs en EP på gång tillsammans med engelsmannen Jackhigh (under namnet Teebshigh) och även ett album för Flying Lotus Brainfeeder label. I like. Just keep em coming.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar