tisdag 31 januari 2012

Shabazz Palaces: Are You Can You Were You (Felt)


Och in kommer Shabazz Palaces och föser allt på bordet över kanten som om det vore det mest självklara. Yea. Exakt så känner jag ungefär varje gång jag ser en ny video med dom. Eller varje spår jag hör för den delen också. Bildspråket i deras videos är som om dom satt en dröm på film.... ehh.... ,allt respekt till allt material i inlägget tidigare men i jämförelse med det här så är det bara att gå tillbaks till start och sätta er i skolbänkarna igen. Sorry. Inget jag kan göra. Ni måste helt enkelt step your game up. Hatten av till Maikoyo Alley-Barnes för den här.

Shabazz Palaces "Black Up" album var det som egentligen var deras introduktion för den större marknaden år 2011 men i eftertanke så är det även deras mer invecklade album hittils. Personligen tycker jag hellre om att lyssna på föregångarna då helheten inte blir så... konstig, men att höra enstaka spår från "Black Up" tillsammans med annan musik förhöjer bara känslan av det dom lyckats framföra iom att det då står i så mycket större konstrast till det andra man lyssnar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar