måndag 30 januari 2012

Videos: Januari 2012


schoolboy q feat asap rocky - hands of the wheel:

klart en av höjdpunkterna från schoolboys "habits & contradictions". ren hype och en ren all out vem däckar först maraton till låt. till videon verkar dom samlat ihop lite vänner, köpt sig lite party snacks och sen satt på kameran. med lite bra klipp funkar ju sånt allitid bra. i övrigt blir är jag nyfiken på hur det ev samarbetet mellan asap rocky och lana del rey kommer låta om det nu blir av.



freddie gibbs & madlib - thuggin:

måste medge att jag sovit hårt på den här då jag inte fastnade för den tills jag såg den här videon för någon vecka sedan. inte för själva videon egentligen men för jag att nu hörde den i ett annat sammanhang. de två låtar på 12:an som kom nyligen kanske resulterar i ett album längre fram. who knows. freddie gibbs är inte super nice i övrigt men dom här beatsen gör honom rätta. madlib staal.



asap rocky - wassup:

rocky tar sig till molnen i denna. clams på musiken. vice proddad video. asap mobben gästar videon tillsammans med en väldigt lost lookin blondin som verkligen försöker gömma all den känsla av obekvämlighet hon utstrålar. slutet blev en bra räddning. allt är fortfarande lila.



schoolboy q - nightmare on figg street:

andra videon från schoolboy inom en månad. det satsas nu. tjejen från overdoz och iman's "youre blowin it" gör en comeback med pistol i säker hand tillsammans med schoolboy q i hans mest fuck you up mode hittils. musik prod från ty beats. trots sina framgångar med "peso" och "purple swag" är det fortfarande tunt med ty beats därute.



the alchemist & oh no (gangrene) - vodka and ayahuasca:

det var så här jag ville att deras "gutter water" skulle låta när jag först fick höra om duons samarbete. jason goldwatch levererar ytterligare en originell bildserie fantasi till video åt oss. tankarna går till det där bilspelet där man åker omkring utan plan och rånar folk på tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar