torsdag 24 maj 2012

BJ The Chicago Kid: Hay Now

Inför släppet av BJ The Chicago Kid's debut "Pineapple Now-Laters" hade jag hypat mig själv rätt bra med alla gästspel och "läckta" låtar. Fastnade speciellt för "Kush & Corinthians" med Kendrick Lamar och "Lady Lady" som är riktigt smörig men räddas av fyndig text och ängla röster. Det har ni hypen. Jag gjorde nyligen en skruvad version av "Lady Lady" som jag spelar fortfarande, speciellt efter en ricky.

LINK: BJ The Chicago Child - Hay (mp3)

En annan låt som kom i samma veva men som jag missa helt tills nyligen var "Hay" som förvånande inte finns med på debut albumet, "Pineapple Now-Laters". Den kanske inte passar helt in men lite oväntat ändå då den klart är en av hans bästa. Jag har spelat den många gångar minst sagt. En gammal hederlig weed anthem som går upp  i tempo istället för att den populära motsatsen. Det här är the tune of the moment just nu. Vajben är total. Hoppas någon ser till att den spelas på golven där ute också. Om man ska dansa så är det till sånt här...

För att komma tillbaks till "Pineapple Now-Laters" så var hypen berättigad. Topp klass, fem stjärnig som Papa V säger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar