måndag 14 maj 2012

Danny Brown: Detroit State of Mind



Jag lyssnade mycket på Danny Brown runt 2008 då hans första officiella släpp kom. Det var genom en massa Sweeney Kovar mixar som jag fattade intresset för honom då han lät och flowade på ett helt unikt sätt än vad jag var van vid. Sen föll han lite i skuggan men iom att han är en sån karaktär eller original eller vad man nu ska kalla honom så har jag alltid kollat upp honom emellanåt bara för att det alltid varit på känn att han skulle nå en annan nivå (menat rent musikaliskt). Måste erkänna att jag sov lite på "XXX" men då vänner ständigt påmint mig om honom så blev "XXX" något av en nytändning för mitt intresse för ny framåttänkande, eller helt enkelt rolig, hiphop, tillsammmans med "808's and Darkgrapes" och "Purple Swag".

Det har alltid funnits ett visst mediaintresse för Danny Brown, det gjordes bl.a en dokumentär om honom iom "The Hybrid" släppet, men efter "XXX" så hakade alla verkligen på och en som pushat bra mycket är Pitchfork som nu även gjort en dokumentär om honom. Jag är halvägs igenom den nu men kände jag behövde stanna och skriva ner det här så att det inte bara blir ännu en av dom "det har ska jag komma ihåg att skriva om men aldrig gör det" situationerna. Anyways, check it:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar