måndag 9 februari 2009

5 Dubplates: Uppsala 090131

Laddade ner inspelningen från Uppsala dansen den 31:e januari med Meditative Sounds och franska Ziongate Hifi. Då jag närvarade på spelningen var det framförallt ett fåtal låtar som jag ville höra igen. Bl.a en låt med en för mig okänd sångare som tydligen heter "Bottom of The Well". Seg slö roots som tyvärr inte lät lika kul på tape som den gjorde då och där. Det spelades även hel del plates under kvällens gång och framförallt mycket sådana som var svenska.

Inspelningen från kvällen är närmare 3 timmar lång så för att göra det enkelt för mig själv klippte jag helt enkelt ut de bitar som jag tyckte bäst om för att slippa gå fram och tillbaka mellan dom. Jag tänkte dela med mig av dessa highlights så dom som vanligtvis inte orkar lyssna igenom ett helt soundtape går miste om dessa scorchers med Sister Rasheda, Kingstep, m.fl.

LINK: 5 dubplates från Meditative Sounds meet Ziongate Hifi 090131

Ha i åtanke att detta är mina personliga highlights vilket naturligtvis inte behöver vara dina. Så för att ni inte ska gå miste om möjligtheten att höra den fulla inspelningen på 3 timmar så linkar jag även den. Stort tack till Niklas från Dub Tribulation som tagit sig tid att rippa inspelningen från MD till mp3. Det görs i realtid nämligen. So you know.

LINK: Meditative Sounds meet Ziongate Hifi 090131

Vill ni se bilder från dansen ska ni besöka all-tribes-welcome.blogspot som är inriktad på att just dokumentera den svenska soundscenen. Kan även tipsa om nästa helgs We Love Dub session med Jah Massive och Dub Tribulation på samma lokal i Uppsala. Se flyer HÄR

Feeet tune!! - Jesper från Meditative Sounds efter att nyss kört igång Kingstep.

2 kommentarer:

  1. Tja. Tack för en bra blogg. vet du vem sångaren är på spår 3 av dom som du har plockat ut. Micman säger namnet och att han är based in Sweden men jag hör inte vad han säger. Big tune iallafall!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag glömt vad han heter och har inte ljudfilen till hands men det är sångaren från Ancient Bloodlines. Tack för din feedback.

    SvaraRadera