torsdag 5 februari 2009

Gaslamp Killer & Gonjasufi



Efter att ha förtrollats av Flying Lotus mix för BBC från 2007 förra året så var det bland annat en låt som verkligen fastnade och hemsökte mig. Då allt på mixen hade en mer eller mindre elektronisk och instrumentel karaktär innehöll denna riktiga instrument. Trummor, bass, gitarr och framallt en sprucken röst från vad som lät som en mörk och plågad själ. För er som missat mixen ifråga så finns en link postad i ett gammalt inlägg, go check. Anyways, låten kändes mer som något som skulle kunna komma från ett psykadelica band från 70-talet än något från 2000-talet, vilket gjorde mig något förbryllad då allting annat verkade purfärskt.

LINK: Gaslamp Killer & Gonjasufi - Kobwebs

Vid senare tillfälle fick jag dock tag på en tracklist där det framstod att det var Gaslamp Killer & Gonjasufi som var männen bakom verket. Kollar man runt på nätet så får man inte direkt en klar bild av vilka dessa två män är. Gaslamp Killer verkar vara en mindre sympatisk och hyper energiskt trummis DJ goes producent i sina unga år medans Gonjasufi förblir ett enda mysterium. Ifall jag inte missfattat helt så har de två ett kommande album vid namn "Holy Cow" som skulle dykt upp sommaren 2007 men som ännu inte setts till på skivdiskarna. Jag hoppas på sommaren 2009 om inget annat och tror redan nu det blir en klar favorit hos mig när den väl släpps dvs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar