onsdag 8 februari 2012

Build An Ark: @ Gilles Peterson 2009


Jag kopplade in min externa HD idag och hittade en massa grejer som jag tänkt lägga upp för lääänge sedan men som kom bort då tankarna var någon annanstans. Det här är en inspelning som jag själv rippat från Gilles Peterson's radioshow när Carlos Nino och Miguel Atwood-Ferguson från Build An Ark gästade iom en spelning i London någon dag senare. För er som missat Build An Ark så är dom ett kollektiv av musiker, mestadels jazz, från Los Angeles som spelar en variant av spirituell jazz. Jag rekommenderar starkt deras andra LP "Dawn". Spirituell jazz med en folk känsla. Rätt flummigt och hippie aktigt men helt rätt då vi som människor är i större behov av kärlek och omtanke än vårt utlopp att säga fuck you.


LINK: Build An Ark - Live @ Gilles Peterson 2009


Här nedan ser vi en liten recap från Build An Ark's show på The Cargo i London från samma tid. Även IG Culture gör en liten feature:


IG Culture & Build An Ark from Beyondjazz on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar