måndag 6 februari 2012

Dub Judah: Meets Meditative Sounds


Jag går väldigt sällan, nästintill aldrig, på soundsystem sessions nuförtiden men en som jag faktiskt väldigt gärna ville gå på men inte hade möjligheten var då för två veckor sedan när Dub Judah gästade Meditative Sounds i Uppsala. Det som gör Dub Judah speciell är hans helt egna sätt att sjunga och enkla men smarta sätt att uttrycka sig i sina texter vilket inte är alltför vanligt inom roots reggae nu för tiden . Jag har full förståelse för att du som hör honom för första gången kanske inte alls tycker som jag men lyssna på ett av hans album och ni kommer snart erkänna att det faktiskt finns något där som tilltalar er. Det är ungefär så med Macka B för mig, jag lyssnar inte direkt på honom men uppskattar ändå att höra honom.

LINK: Dub Judah meets Meditative Sounds @ Karlssons Kök 2012.01.28 (mp3)

Anyways, som sagt gästade han Uppsala för två veckor sedan och det spelades in ett tre timmar långt soundtape som lades på upp talawa.fr för några dagar sedan. Inspelningen var dock väldigt väldigt låg så jag tog mig friheten att förbättra ljudnivån något samt klippa ner tapet till att innehålla de mest vibesically 80 minuterna som (jag tyckte) inspelningen hade att erbjuda. Vill ni dock höra inspelningen i sin helhet finns den HÄR. Large up Meditative Sounds och Dub Judah för vad som låter har varit en riktigt nice dans. I övrigt ryktas det att Dub Judah, som även spelar en mängd olika instrument, hann spendera tid i en viss studio i Stockholms området under sin Sverige vistelse. Hmmm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar