tisdag 21 april 2009

Search for the Wrong-Eyed Jesus: Dokumentär


Då jag inte ägt en tv på år och dar så är det många tv relaterade ämnen som går mig förbi. Mestadels sånt som egentligen inte intresserar mig men i och med att jag sent omsider nu upptäckt att svt.se/play är riktigt bra i jämförelse med vad som annars erbjuds av andra kanaler på nätet så har jag sakta men säkert betat av det som faktiskt är av intresse. Nu sist snurrade jag runt i dokumentär flicken och fastnade för titeln "Searching for the Wrong-Eyed Jesus". Jag ögnar igenom innehålls texten alledeles för fort för att egentligen förstå vad den handlade om, men men tänker jag, vi får ser hur den utvecklar sig.

Därefter ser jag ett av de bästa tidsdokumenten i mitt liv. Till-sammans med singer/songwritern Jim White tar vi oss igenom den amerikanska vita södern i ett drömlikt tillstånd av lika mycket Guds tro och stolthet som misärr och maktlöshet. Medverkar gör även Harry Crews, Handsome Family, David Eugene Edwards från 16 Horsepower, Lee Sexton m.fl.

Finns tillfälligt att se i sin helhet på svt.se/play under dokumentärer. So you know.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar