torsdag 3 december 2009

Gaby Hernandez: Sings


På senare år har jag kommit underfund med att jag har en förkärlek för kvinnliga sångerskor inbäddade i svävande ljudbilder bestående av elektro akustiska arrangemang. Mia Doi Todd spelades mycket förra vintern och Feist året därinnan och nu när en ny vinter gör sig tillkänna har jag fått upp ögonen för Gaby Hernandez som liksom Mia Doi Todd arbetat med musikern och producenten Carlos Nino. Carlos Nino är väl mest känd för sitt arbete med Build An Ark och Life Force Trio. Finstämt, lekfullt och jazzigt är ord jag tycker passar hans ljudbilder.

Då jag verkligen har uppskattat de alster Carlos Nino har arbetat med och på genom åren så gjorde jag en chansning och beställde Gaby Hernandez CD "When Love" idag. Jag gjorde en snabbsökning och fann ett spår från CD´n för gratis nedladdning som bådade gått då jag inte hade chansen att lyssna på några snippets. Det har säkerligen med bilden ovan att göra men jag tänker på stora öppna sommarängar i södra Sverige med ändlösa ljustimmar när jag hör detta. Lyssna.

LINK: Gaby Hernandez - Sweetstakes

Jag återkommer om hur CD'n låter i sin helhet när jag fått hem den, vilket blir i nästa vecka. Trevlig helg till en och alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar