torsdag 10 december 2009

Garnett Silk: Bimbo Red


Det har funnits många stora sångare inom reggaen men ingen kommer nära Garnett Silk. Ingen. Dennis Brown och alla andra i all ära men när Garnett's stämma ljuder finns det ingen sångare jag rankar högre. Det kan gå långa perioder då jag inte lyssnar på Garnett men när jag väl gör det födds glädje och hopp inom mig oavsett min situation. Och varje gång undrar jag vart denna man skulle befinna sig artistiskt ifall han undkommit lågorna som tog hans liv denna dag i 1994 då han försökte rädda sin mor undan den eldsvåda som kom att ta hans liv. Har ni undgått denna mans musik så rekommenderar jag starkt "Give I Strength" som hör till ett av hans starkaste album. Respx till Garnett "The Archangel" Silk. En sann inspiration till alla. Rastafari.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar