torsdag 22 december 2011

The Weeknd: Echoes of Silence


Julklapp nummer två kommer från The Weeknd som håller sitt löfte och äntligen släpper sista delen, "Echoes of Silence", av den triologi av album/mixtapes som utlovats för 2011. Nu kanske jag är lite snabb här då jag lyssnat igenom den bara en gång och har den nu snurrande i bakgrunden när jag skriver det här. Men. "Echoes of Silence" känns rätt urvattnad på det som dess föregångare dröp av.

LINK: The Weeknd - "Echoes of Silence" (mixtape/album)

Som om han haft idetorka (Michael Jackson cover check) eller sålt dom bästa låtarna till Drake ("Crew Love" check), eller kanske sparat en mängd superlåtar för att få sig en ännu fetare super deal än vad han måste få i slutändan ändå. Who knows? Men jag ska ge den en chans till imorgon i mina hörlurar på väg till jobbet och funkar det inte då så är det är tack men pass för mig. Faktum kvarstår dock att "House of Ballons" är en av 2011 års bästa album. Straight.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar