onsdag 28 december 2011

Palaceer Lazaro: Top Things


Vid frågan om årets bästa svarar Palaceer Lazaro (aka Ishmael Butler) från Shabazz Palaces nedanstående och jag är väl inte den enda som kliar mig på huvudet och tänker ok vad hade jag förväntat mig av en man som tycker om att gå sin egen väg och göra tankeskapande musik oavsett om ingen annan lyssnar.

Jag hade inte förväntat mig att någon arrangör skulle våga ta hit Shabazz Palaces när dom var i Europa och turnerade för någon månad sen, men att "Black Up" är ett av årets bästa album kvarstår ändå. Fuck´em.


saxat från Pitchfork:

"Shabazz Palaces' Ishmael Butler: Top Things 2011

01. Belaynesh

02. Weekend: All American

03. Kola Boof

04. All of Toyin Odutolas work

05. Boom Clap Bachelors: "Lob Stop Sta" [ft. Coco O]

06. November 5th

07. Black bean burger from Zippy's

08. The view from Saul's rooftop

09. The Mavs

10. The alien I saw working in a kebab shop in Berlin. He looked like a slightly melting Arab Gary Shandling. I knew something was funny by watching him move, it was something in the way it poured the tahini. Then a weird incandescent light was pouring out of his ears, sort of like honey. He peeped me noticing, saw the confused horror explode through my expression and moved in a time folding way, like a film jumping. It looked shocked like a young boy that was discovered stealing quarters from his moms purse to play Galaga at the corner store. I backed away into the door and almost broke through it but then it said something that sounded like "xeeulis" or something and I felt comfort like never before. We spoke for about an hour but everything it said I immediately forgot. Except this: that Kanye West was the greatest artist of any kind in the history of man."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar