onsdag 31 december 2008

Hex Murda: Manager


Nu har jag suttit i kanske 30 minuter och försökt skriva någon bra introduktion till innehållet i länken nedan utan att komma på något som låter bra. Hade en ide om att berätta lite om olika tvister inom reggae (tänkte främst på Saxon vs Young Lion) och hiphop och därefter hitta en utväg till Hex Murda. Anyways, Hex Murda är, vad jag förstått, manager åt Black Milk (Detriot mc/producent) m.fl och för att vara en bra manager behöver man vara tävlingsinriktad, dvs alltid se till att de sina hamnar överst oavsett vad, och övertygande, dvs att man har en sådan approach så att folk antingen gladligen ser till att uppnå det man vill eller helt enkelt känner sig tvunga till det. Efter att ha läst ett utskrivet samtal som Hex Murda och bloggaren Sweeney Kovar nyligen haft på backstage området på The Knitting Factory i LA så är jag mer än övertygad att Hex Murda passar in i min ovanstående beskrivning av en bra manager.

LINK: Sweeney Kovar & Hex Murda om skitsnack på internet m.m

Oavsett ifall man är insatt i det som diskuteras eller inte så tror jag du kan finna en viss humor i det. Själv skrattade jag högt. Large up Sweeney för denna. Oh yeah, gott nytt år till en och alla föresten!

"Anybody that ain´t me is a bitch" - Hex Murda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar